יום חמישי, 22 בנובמבר 2012

צילום 360 מעלות- מה זה ולמה הוא משמש?

צילום 360 מעלות, או צילום תלת ממדי, הינו מספר רב של תמונות המחוברות יחדיו ויוצרות תמונה תלת ממדית של האתר או החפץ המצולם. למעשה מדובר בתמונת סרטון של האובייקט המצולם. בימינו, בעזרת תוכנות מחשב לעיבוד תמונות, ניתן בקלות ליצור צילומים תלת ממדיים מרשימים ומדויקים. לאור חדירת האינטרנט כאמצעי שיווקי ופרסומי חשוב, מנצלים רבים את יתרונות המדיה ליצירת צילומי 360 מעלות אינטראקטיביות, המוצגות מכל צדדיהן. תחום זה כולל בין היתר צילומי נוף פנוראמיים, צילומי סיור וירטואליים או צילומי מוצר תלת ממדיים. הצילומים מעניקים לאתר העסק הזדמנות להתבדל ולבלוט לעומת מתחריו.

צילום נוף 360 מעלות


צילום נוף היקפי ופנוראמי של 360 מעלות נעשה באמצעות עדשה רחבה, הקולטת את כל הפרטים הקיימים בתמונה כולל שמים וארץ. על מנת שהצילום ייצא אחיד, חשוב למקם את המצלמה על חצובה ולסובבה על צירה, כאשר על כל תמונה להכיל אזור חפיפה של כעשרה אחוזים מהמצולם בתמונה הקודמת. לאחר מכן עורכים את התמונות במחשב בעזרת תוכנות חיבור, המוצעות כיום במגוון גדול בתשלום ובחינם דרך האינטרנט. את צילומי הנוף הללו אפשר להציג כתמונה פנוראמית, או כסיור וירטואלי במקום המצולם, וגם אופציה זו ניתנת להורדה ברשת. יש לציין כי קיימות שתי טכניקות עיקריות של צילום 360 מעלות - צילום פנוראמי רחב וצילום פנוראמי כדורי, הגורם למושא הצילום להיראות כמו כוכב לכת שלם.
צילום: חברת MORDAGAN

צילום מוצרים 360 מעלות


צילום מוצרים ב- 360 מעלות הינו תחום פורץ דרך בענף הפרסום באינטרנט. הצילום התלת ממדי מאפשר לצופה
לראות את המוצר מכל כיוון, למשל כתמונה המסתובבת על צירה כל העת, או כסיבוב אינטראקטיבי הנעשה על ידי לחיצת הגולש על המוצר והנעתו בכיוונים שונים. צילומים אלו מספקים ללקוחות חווית קנייה הקרובה ביותר למציאות, תוך עזרה בבחינת המוצר מכל זווית וקבלת תחושה שלמה ומקיפה אודותיו. לדוגמא, צילום 360 מעלות של כיסא מאפשר לראותו לא רק בזווית הפרונטאלית האופיינית, אלא הגולש יכול להבין גם כיצד נראה הכיסא מאחור, מהצד ומלמעלה. חוויה זו משדרת ללקוח תחושת שקיפות ואמינות, ומעלה את הסיכויים לרכישת המוצר המוצג.

סיור וירטואלי 360 מעלות


סיור וירטואלי 360 מעלות נוצר בעזרת סדרה של צילומי תמונות תלת ממד, היוצרת תחושה של סיור בתוך מרחב תלת ממדי קרוב למציאות, ועל כן רבים מוצאים את השימוש בו מהנה ונוח. סיורים אלו הינם דינמיים ואינטראקטיביים, ומאפשרים לצופה לבחור בין מסלולים, זוויות מבט, ואת משך ההשתהות בכל מקום. הסיורים הוירטואליים מהווים כלי יעיל למטרות רבות, כדוגמת יצירת הדמיות תלת ממדיות וצילומי אדריכלות, וכן לאתרים המעוניינים לספק למבקרים בהם חוויית גלישה ייחודית ונאמנה למציאות. כמו כן, ניתן ליצור קליפים וסרטונים אינטראקטיביים בטכניקת צילום 360 מעלות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה