יום חמישי, 20 בפברואר 2014

אתרים מומלצים לצלמים בחו"ל

מימי המצאת המצלמה, דרך המצלמות הראשונות שהיו זמינות לציבור, ועד ימינו אנו, האדם היה מרותק לפלא הזה שמאפשר הנצחה של רגעים בזמן. היכולת לראות לגד עינינו תמונה דו-ממדית של המציאות הפכה ללא ספק לאחד האלמנטים העיקריים בחיים בעידן המודרני, ואחד הסממנים לכך הוא ללא ספק המצלמות הנמצאות בכל פינה בתבל, ומוכנסות לכל מכשיר טלפון ולכל מחשב ביתי ואישי בשוק.

אם גם אם מחובבי הצילום, ומחפשים יעדים מיוחדים לחידוד היכולות שלכם, ישנם מספר יעדים ייחודיים שמחכים לציידי הרגעים עם זוויות מעניינות, צבעים מרהיבים והזדמנויות לתפוס עוד רגע יפהפה בחיים. התחביב שלכם יכול למשוך אתכם לכל קצוות תבל, וכיום, למזלם של מכורי הצילום, ניתן למצוא טיסות זולות לאירופה, לאפריקה, לצפון אירופה ולרוב היעדים בעולם, בלי לצאת מהבית ובלי לקום מהמחשב.

צילום נוף אורבאני ואנושי

העיר ניו-יורק עומדת בראש הרשימה לנוף האורבאני התעשייתי, נוף בעל פינות חדות והזדקרויות פאליות של בניינים מכל עבר. המגוון הבלתי נדלה של השראה שמציעה מנהטן לתייר הצילום החובב והמקצועני מהווה רק עוד סיבה אחת מיני רבות לכך שמיליוני תיירים מגיעים אליה מדי שנה.

מעבר למבנים ולניגודים המרשימים שבה, מנהטן מהווה את אחד משטחי הציד המושלמים לציידי הרגעים האנושיים. הקונטרס שהיא מאפשרת בין הניכור האפרורי, הרומאנטיקה של הפארקים ובתי הקפה, ההפתעה שבהופעות הרחוב המגוונות, והעובדה כי בתוך כל זה ישנה פעימה של עיר שוקקת ורוחשת פעילות בלתי פוסקת, יוצרת קרקע פורייה שעלולה לשחוק לכם את לחצן המצלמה.
סנטרל פארק ניו-יורק
סנטרל פארק ניו-יורק |  photo by: freestock-images.com

הרוסיות, צפון אירופה, וערים קלאסיות  - שכיות חמדה

הנופים המרובים של אירופה הגדולה מאפשרים מנעד רחב מאוד של אפשרויות צילום שונות, כאשר הנופים של צפון אירופה ושל רוסיה ואוקראינה הם אלו השונים בתכלית ממה שאנו מכירים כישראלים. מי שמחפש הרפתקת צילום מרגשת, יכול לארוז מעיל איכותי ומחמם, כפפות תרמיות, כמה זוגות גרביים, וכמובן מצלמה איכותית, ולצאת למסע מרתק במפגש עם נופים קפואים, טבע יוצא דופן, וכמובן ,ארכיטקטורה שונה ממה שהצלם הישראלי פוגש לרוב.

חובבי החופשות והתענוגות שבין הצלמים ידעו להעריך את הנופים הקלאסיים של אירופה הגדולה עם העבר המפואר. ערי בירה המכילות ערים עתיקות בין חומותיהן מאפשרות צילומים של קונטרס מיוחד, מפגש בין העתיק לחדש, בין המודרני והטכנולוגי לבין המגושם והרומנטי. הרבה מאוד בירות אירופאית נבנו סביב ערים עתיקות אלו, כולל מספר יעדים מוכרים במיוחד, דוגמת אמסטרדם ופאריז, שמציעות בנוסף מפגש עם מים רבים החוצים אותן מתעלות מרשימות, וסט גשרים יפהפה.

חובבי צילומי הטבע ישמחו לגלות שרוב אירופה שומרת על הטבע המקומי בקפדנות יתרה בצורה של שמורות טבע יפהפיות. אחד היעדים הנוחים יותר והזולים יותר להגעה הינו יער בוסקו אשר בפורטוגל, והאחר נמצא בפירנאים הספרדיים, ושמו שמורת איגוואסטוראס עם פסגותיו המרשימות, וכמובן שעוד לא הזכרנו את הרי האלפים המרהיבים ביופיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה