יום שני, 29 באוקטובר 2012

בין צילום לקולנוע

יש אנשים שנולדו לעמוד מאחורי המצלמה וללכוד דרך עין אמנותית את העולם שלנו. כיום צילום הוא אמנות לכל דבר והגלריות הגדולות ביותר בעולם מציגות באופן קבוע תערוכות של צלמים צעירים עם פוטנציאל או של צלמים מוכרים שגורמים לקהל הרחב להגיע בהמוניו ולצפות בתמונות. בנוסף, עולם האופנה הדינמי מאפשר לצלמים להיות חלק מהיצירה האופנתית האומנותית ולתעד בצורה יצירתית את העיצובים הכי מתקדמים והכי נחשבים. לכן אין פלא שבתי ספר רבים כל כך בארץ ובעולם מציעים קורס צילום בסיסי, מתקדם או אפילו כזה המתמקד בתחומי צילום שונים – צילום אופנה, צילום טבע, צילום דומם וכדומה.
לצד צילום סטטי, הפכו גם לימודי קולנוע לפופולריים במיוחד. יוצרי קולנוע דוקומנטרי ועלילתי זוכים בשנים האחרונות לחשיפה עצומה בזכות הרעב הגדול של הצופים למשהו חדש ומרענן. מדי שנה מתגלה יוצר קולנוע צעיר ומסקרן שכתב, ביים, הפיק וצילם סרט שכולם מדברים עליו. פסטיבלי הקולנוע הרבים שמתקיימים ברחבי העולם, מאפשרים ליוצרים צעירים להשתלב במסגרות תחרותיות שונות – כך שהבחירה במסלול לימודי קולנוע כלשהו, יכול להפוך אהבה לעשייה הקולנועית למקצוע משתלם לכל דבר.

לומדים לעשות סרטים

האוניברסיטאות הגדולות, מכללות תקשורת ואמנות ומסגרות אחרות, מציעות מסלולי לימודי קולנוע לתואר ראשון שכוללים גם לימודים עיוניים בהם נחקרת השפה הקולנועית, ההיסטוריה של עולם הקולנוע ונלמדים מקצועות כמו תסריטאות, לצד עבודה מעשית שכוללת התמקצעות בכתיבת תסריט, בימוי, צילום קולנועי ועריכה. בכל מסגרות לימודי קולנוע בארץ מגישים הסטודנטים פרויקט גמר שהוא לרוב סרט שכתבו, ביימו וערכו בצוות או כפרויקט יחידני.

לנצור את הרגע

לצד לימודי קולנוע לתואר ראשון, חובבי צילום הסטילס יכולים ללמוד במסגרת של קורס צילום זה או אחר. בתי ספר רבים לצילום וכן מסגרות אקדמיות שונות מציעות קורס צילום בסיסי לצד קורס צילום למתקדמים או לפי נושא – כיום ניתן להתמקד בצילום אופנה, צילום טבע או צילום אמנותי או לחילופין להתחיל ללמוד את סודות המקצוע במסגרת קורס צילום בסיסי ולהתקדם לאחר מכן לקורס מקצועי יותר. במסגרת קורס צילום נלמדים מושגים כמו פרספקטיבה ועומק, שליטה באור ועבודה נכונה עם המצלמה. לרוב מדובר בעבודה מעשית בעיקר, אך ישנם קורסי צילום המשלבים פרקטיקה עם חקר ההיסטוריה של הצילום. בנוסף, מכללות רבות מציעות מסגרת לימודית אקדמאית הכוללת לימודי צילום במסגרת תואר באמנות או אפילו תואר ייעודי בשפה צילומית.

להכיר את אמנות התיעוד

בין אם מדובר בתוכנית לימודי קולנוע לתואר ראשון, או בלימודי צילום במסגרת קורס צילום בסיסי או אקדמאי כלשהו, אמנויות התיעוד האלה מאפשרות למי שבוחר בהן כמקצוע לעתיד לראות את העולם בדרך קצת שונה, צבעונית ומסקרנת יותר ולהיות זה ששולט על תיעוד החיים שלנו, ההיסטוריה שמתרחשת מול עינינו או להיות חלק מתחומי העיצוב, האופנה והאמנות שלא מפסיקים להפתיע, לחדש ולרגש את כולנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה