יום שלישי, 12 ביוני 2012

טיפים לצילום וידאו מתחת למים


צילומים מתחת למים יכולים להיות מאד יפים ומרשימים. היעלמות כוח המשיכה, השיער שעולה למעלה,  קרני השמש מבעד למים, כל אלה נותנים תחושה של עולם אחר, רגוע ומסתורי.
קליפ חתונה
אבל בכדי שהצילומים האלה יצליחו ובתמונות לא נראה אנשים שעומדים להיחנק, יש להתארגן בהתאם ולהקפיד על כמה כללים מאד בסיסיים.

דבר ראשון והכי בסיסי, מלבד כמובן היכולת של הצלם והמצולמים לדעת לשחות הוא עצירת הנשימה מתחת למים.
על הצלם להיות מסוגל לעצור את נשימתו לפחות דקה במים, ולהיות מאד רגוע. רק כך הוא יוכל להשיג שוטים טובים, במיוחד אם מדובר על צילום וידאו.
אם הצלם לא מרגיש שמים הם סביבה בטוחה בשבילו, וכל רגע יעלה מעל פני הקרקע וירד, סביר להניח שהשוטים לא יהיו יציבים וחבל על כל המאמץ.

דבר נוסף הוא משקולת. כדי שהצלם לא יצוף מעלה בזמן הצילום עליו לשאת עליו חגורת משקולות שתשאיר אותו בקרקעית הבריכה או הים,
אבל תהיה גם קלה מספיק כדי שהוא יוכל לעלות יחד איתה למעלה מבלי להתאמץ יתר על המידה. כשנגמר האוויר וצריך לעלות למעלה, הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה שמשהו יגביל אותנו, לכן מספיקה משקולת ביחס משקל של 1 ק"ג משקל לכל 15 ק"ג גוף.
טיפ לאלתור - אם אין לכם בסביבה משקולת של צוללנים, תוכלו למלא שקית בחול במשקל הרצוי ולחבר אליכם, או לשים משקולת של מתאמנים בתוך פאוץ'.

ודבר אחרון, כיוון שבמים הפרספקטיבה משתנה, על הצלם להחזיק במצלמה עם עדשה רחבה כדי לא לפספס, וכדי לתפוס גם את המצולם וגם את המים מסביבו או מעליו.
עד כאן לגבי הצלם.

לגבי המצולמים, מלבד העובדה שהם חייבים להיות רגועים מתחת למים, ולהרגיש בנוח עם עצירת הנשימה, הם צריכים להיות מוכנים לפתוח את העיניים במים וגם לחייך.
כל הקסם של הצילום יעלם אם המצולם שלכם יקפיד לסתום את האף שלו עם היד ולא יצליח לפקוח עיניים מתחת למים.  לפיכך מי שיש לו עדשות מגע, או סינוסיטיס הוא ממש לא המצולם האידאלי.
לגבי הבנות, חשוב להדגיש להן שילבשו בגד ים צמוד ולא רופף כדי להימנע מתקריות מביכות אם מצלמים קפיצות כל שהן אל המים.

והכי חשוב בירידה מטה לא לשכוח לפמפם!
בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה