יום רביעי, 18 ביולי 2012

צילומי אוויר – בשביל מה ובשביל מי?


צילום אוויר: חברת MORDAGAN


צילומי אוויר הנם אחד הכלים המשמעותיים ביותר בעידן המודרני לצילומים אותנטיים הבוחנים את פני השטח בהיקף גדול במיוחד. על אף המפות השונות ברשת האינטרנט, צילומי אוויר חושפים לעתים שטחים שלא ניתן לראותם במפות ברשת, או לחלופין שטחים מוסתרים. כמו כן, צילומי אוויר אינם מיועדים רק כמפה אלא מתייחסים גם למבנים, לצמחייה וכדומה. נשאלת השאלה: מי היא אותה אוכלוסייה אשר יכולה להיעזר בצילומי אוויר ?

באילו מקרים ניתן להיעזר בצילומי אוויר ?

עדויות בבתי משפט- במקרים רבים הקשורים לחריגות בבניה צילומי אוויר עשויים לפתור את הבעיה בקלות. מצבים אלו עלולים לקרות בין אנשים פרטיים או לחלופין כסכסוך בין רשויות שונות. צילומי אויר מהווים עדות אמינה וכמעט בלתי ניתנת לערעור.
חקירת תאונות- במקרים מסוימים ניתן להשתמש בצילומי אוויר שבוצעו על מנת לחקור תאונות ואסונות טבע כגון רעידות אדמה, שיטפונות וכדומה.
מידע מודיעיני- באמצעות תצלומי אוויר ניתן להשיג מידע מודיעיני לגבי מתקני האויבים של מדינת ישראל, בתים בהם מרוכזים אמצעי לחימה ועוד. בזמני מלחמה ניתן לקבל מתצלומי אוויר מידע מדויק לגבי מיקומם של החיילים ומיקומו של האויב.
צילום ותיעוד הפגנות- רוב ההפגנות המסוקרות והגדולות במדינת ישראל זוכות לתיעוד מן האוויר. באמצעות תיעוד זה ניתן לראות בזווית הטובה ביותר את כמות האנשים שהגיעה, מיקום ההפגנה ועוד.
שמירה על איכות הסביבה- במקרים רבים שמורת הטבע והגנים או המשרד לאיכות הסביבה מעוניינים בצילומי אוויר אשר מספקים תצפית על אזור מסוים. זאת על מנת לבדוק האם מושלכת בו פסולת באופן שאינו חוקי וגורמת למפגע סביבתי.
צילום אוויר: חברת MORDAGAN


צילומי אוויר- גם למען היופי והכיף !

צילומי אוויר אינם מיועדים רק לעזרים טכניים שונים כי אם חלקם פשוט מיועדים ליופי.
תמונות- אין דבר יפה יותר מצילום אוויר גבוה צבעוני התלוי במשרד שלכם. קיימות חברות המצלמות צילומי אוויר וניתן להזמין מהן תמונות ספציפיות. ניתן למצוא פרטים על חברות אלו ברשת.
צילום אירועים גדולים- צילומי אוויר של מסיבות והופעות רוק של כוכבי ענק המגיעים לארץ הם אחד הדברים היפים ביותר. לראות את ההתרגשות, הכיף וההתלהבות האוחזים בקהל הינם תיעוד נדיר לא פחות מאשר צילומי הפגנות היסטוריות.
צילום תחרויות ספורט- נהוג לצלם מן האוויר תחרויות כגון אולימפיאדה, מונדיאל וכדומה.
ולסיכום, ניתן לראות כי לתצלומי אוויר קיימים מגוון שימושים בהם נעזרים כל הסקטורים. מדובר בתחום מאד חשוב ואין להשוות אותו למפה באינטרנט או לצילומי לוין, כפי שרבים נוטים לעשות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה